Пути преодоления баннерной слепоты в ВЕБ-интерфейсах - page 9

5.
Дронов В.И.
Система тестирования алгоритмов ротации мобильных баннеров //
Альманах современной науки и образования. 2013. № 6 (73). С. 53–57.
6.
Корнетова А.Н.
,
Червоненкис А.Я.
Оптимизация показов рекламы в поисковых
системах // Проблемы управления. 2013. № 1. С. 40–49.
7.
Назаров М.М.
К вопросу об отклике на баннерную рекламу: опыт поискового
исследования // Интернет-маркетинг. 2010. № 4. С. 252–260.
8.
Burke M.
,
Hornof A.
,
Nilsen E.
,
Gorman N.
High-cost banner blindness: Ads increase
perceived workload, hinder visual search, and are forgotten // ACM Transactions on
Computer-Human Interaction. 2005. № 4. P. 423–445.
9.
Зинц Р.
Обучение и память. Минск: Вышэйшая шк., 1984. 238 с.
10.
Nielsen J.
Fancy formatting, fancy words = Looks like a promotion = Ignored
[Электронный ресурс] — Режим доступа:
-
formatting-looks-like-an-ad/ (дата обращения 13.01.2014).
11.
Nielsen J.
Scrolling and Attention [Электронный ресурс] — Режим до-
ступа:
/ (дата обращения
13.01.2014).
12.
Loranger H.
Fight against “Right-Rail Blindness” [Электронный ресурс] – Режим
доступа:
(дата обраще-
ния 13.01.2014).
13.
Зинченко Е.С.
Средства реализации персуазивности в баннерном сообщении //
Вестник Московского университета. Сер. 9. Филология. 2013. № 4. С. 191–201.
14.
Лукерченко Е.
Пути повышения результативности баннерной интернет-рекламы
// Интернет-маркетинг. 2004. № 1. С. 44–48.
15.
Солсо Р.
Когнитивная психология. СПб.: Питер, 2006. 589 с.
REFERENCES
[1] Turton Guy. Waving the banner for online display. Media and Digital Practice
Millward Brown. Available at:
-
online-display-w24923/ (accessed 14.02.2014). (Russ. Ed.: Tarton G. Vtoroe
dykhanie bannernoy reklamy.
Marketing v Rossii i za rubezhom
[Marketing in Russia
and abroad], 2012, no. 6, pp. 93–96).
[2] Digital to account for one in five ad dollars.
Available at:
(accessed 13.01.2014).
[3] Evdokimova V.E. Creation an advertising banner.
Informatika i obrazovanie
[Science
and Education], 2010, є 5, S. 62-64 (in Russ.).
[4] Ponikarovskaya T.N. Structural features of static and animated web banners. Vestn.
Novosib. Gos. Univ., Seriya Fizika [Herald of the North. (Arctic) Federal Un. Ser.
Humanities and Social Sciences], 2011, no. 5, pp. 82–86 (in Russ.).
[5] Dronov V.I. System testing algorithms of mobile banners rotation.
Al’manakh
sovremennoy nauki i obrazovaniya
[Almanac of Contemporary Sc. Educ.], 2013,
vol. 73, no. 6, pp. 53–57 (in Russ.).
[6] Kornetova A.N., Chervonenkis A.Ya. Optimization of ad impressions in search
systems.
Problemy upravleniya
[Management problems], 2013, no. 1, pp. 40–49
(in Russ.).
[7] Nazarov M.M. On the response to banner advertising: experience pilot study.
Internet-
marketing
[Internet-Marketing], 2010, no. 4, pp. 252–260 (in Russ.).
[8] Burke M., Hornof A., Nilsen E., Gorman N. High-cost banner blindness: Ads increase
perceived workload, hinder visual search, and are forgotten.
ACM Transactions on
Computer-Human Interaction
. 2005, no. 4, pp. 423–445.
[9] Zints R. Obuchenie i pamyat’ [Learning and memory]. Minsk, Vysheyshaya shk.
Publ., 1984. 238 p.
78 ISSN 0236-3933. Вестник МГТУ им. Н.Э. Баумана. Сер. “Приборостроение”. 2014. № 4
1,2,3,4,5,6,7,8 10
Powered by FlippingBook